Ανανέωση Βυτία - Δεξαμενές (Π5)
Απαραίτητη ύλη από "Επέκταση Βυτία – Δεξαμενές (Π5)"
Κεφάλαια 1 - 3
- (Κεφ. 1 - ερ. 30)
Τα καπάκια των ανθρωποθυρίδων μπορούν να παραμένουν ανοικτά:- Κατά τη μεταφορά με δεξαμενή φορτωμένη 15% του συνολικού όγκου.
- Κατά τις εργασίες καθαρισμού της δεξαμενής (gasfree).
- Κατά την εκφόρτωση υπό πίεση.
- (Κεφ. 1 - ερ. 31)
Η βαλβίδα υγρής φάσης ενός βυτίου διαμέτρου 80mm που βρίσκεται στο επάνω μέρος της δεξαμενής:- Μπορεί να παραμείνει ανοικτή κατά την κίνηση του οχήματος.
- Πρέπει να παραμένει κλειστή κατά την κίνηση του οχήματος.
- Λειτουργεί κανονικά ανοικτή, όπως ένα εξάρτημα εξαερισμού.
- (Κεφ. 1 - ερ. 32)
Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:- Είναι ένα εξάρτημα που ανοίγει σε μια πίεση μόλις 3 bar.
- Είναι ένα εξάρτημα πάντα ανοικτό.
- Είναι ένα εξάρτημα που ανοίγει σε μια ελάχιστη πίεση.
- (Κεφ. 1 - ερ. 33)
Η βαλβίδα αερισμού ή εξαερισμού:- Επιτρέπει την εκφόρτωση υπό πίεση.
- Είναι κανονικά τοποθετημένη σε δεξαμενές υπό πίεση.
- Είναι κανονικά τοποθετημένη στις ατμοσφαιρικές δεξαμενές ή σε δεξαμενές με εκφόρτωση βαρύτητας.
- (Κεφ. 1 - ερ. 34)
Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:- Είναι ένα εξάρτημα που δεν επιτρέπει την ανάπτυξη υπερπίεσης.
- Είναι ένα εξάρτημα που πρέπει να είναι ανοικτό χειροκίνητα για να μπορούν να βγουν οι ατμοί από τη δεξαμενή.
- Είναι ένα εξάρτημα που χρησιμοποιείται για να πραγματοποιηθεί η φόρτωση σε κλειστό κύκλο.
- (Κεφ. 1 - ερ. 35)
Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:- Λειτουργεί μόνο εάν χειρίζεται, χειροκίνητα από τον οδηγό.
- Αφού λειτουργήσει, είναι απαραίτητο να ξεμονταριστεί και να καθαριστεί.
- Κλείνει αυτόματα αφού λειτουργήσει.
- (Κεφ. 1 - ερ. 36)
Η βαλβίδα ασφαλείας:- Είναι μια βαλβίδα ενάντια στις υπερπιέσεις.
- Είναι ένα εξάρτημα αερισμού που χρησιμοποιείται για την φόρτωση σε κλειστό κύκλο
- Είναι μια βαλβίδα που κανονικά είναι ανοικτή.
- (Κεφ. 1 - ερ. 37)
Η βαλβίδα ασφαλείας:- Κλείνει αυτόματα όταν η δεξαμενή παίρνει κλίση περισσότερο των 30˚.
- Μετά την πιθανή λειτουργία της παραμένει ανοικτή.
- Μετά την πιθανή λειτουργία της κλείνει αυτόματα.
- (Κεφ. 1 - ερ. 38)
Ο δίσκος σπασίματος (θραύσης):- Είναι ένα εξάρτημα που καταστρέφεται σε μια καθορισμένη πίεση θραύσης.
- Είναι ένα εξάρτημα κανονικά ανοικτό.
- Επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση αυτόματα αμέσως μετά τη λειτουργία του.
- (Κεφ. 1 - ερ. 39)
Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):- Είναι ένα εξάρτημα που κλείνει ένα άνοιγμα (από το εσωτερικό) στο κάτω μέρος της δεξαμενής.
- Είναι ένα εξάρτημα που επιτρέπει τη διαφυγή των ατμών όταν η δεξαμενή είναι φορτωμένη.
- Είναι ένα εξάρτημα ενάντια στις υπερπιέσεις που λειτουργεί κανονικά κλειστό.
- (Κεφ. 1 - ερ. 40)
Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):- Μπορεί να είναι με πνευματικό χειρισμό στις δεξαμενές μεταφοράς υγρών καυσίμων.
- Μπορεί να χειρισθεί και να ανοίγει εάν φορτώνεται η δεξαμενή από επάνω.
- Μπορεί να διαθέτει την τάπα εξωτερικά της δεξαμενής, δηλαδή κλείνει τη δεξαμενή από το εξωτερικό.
- (Κεφ. 1 - ερ. 41)
Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):- Θεωρείται ένα εξάρτημα ενάντια στην υποπίεση.
- Δεν επιτρέπει στο υγρό να γεμίζει το σωλήνα εκφόρτωσης.
- Μπορεί να αφήνεται ανοικτή κατά τη μεταφορά.
- (Κεφ. 1 - ερ. 42)
Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):- Θεωρείται ένα εξάρτημα για τον έλεγχο του βαθμού φόρτωσης.
- Κατά την εκφόρτωση από ψηλά σε κλειστό κύκλωμα διαμέσου βαρέως σωλήνα, μπορεί να είναι ανοικτή μαζί με τη βαλβίδα εκφόρτωσης για την επανάκτηση των ατμών.
- Είναι τοποθετημένη πριν τη βαλβίδα εκφόρτωσης.
- (Κεφ. 1 - ερ. 43)
Πως μπορεί να ελέγχεται το άνοιγμα των ποδοβαλβίδων;- Αυτόματα, ανοίγοντας τις βαλβίδες εκφόρτωσης.
- Με ένα σύστημα με πνευματικό χειρισμό από κάτω.
- Αποκλειστικά γυρνώντας ένα μοχλό στο επάνω μέρος της δεξαμενής.
- (Κεφ. 1 - ερ. 44)
Η βάνα εκφόρτωσης:- Τοποθετείται μετά την ποδοβαλβίδα.
- Μπορεί να χρησιμοποιείται για να εισαχθεί πεπιεσμένος αέρας, όταν η δεξαμενή είναι φορτωμένη.
- Τοποθετείται πριν την ποδοβαλβίδα.
- (Κεφ. 1 - ερ. 45)
Το στρώμα θερμικής μόνωσης (θερμομόνωση):- Απαγορεύει πιθανές απώλειες του περιεχομένου της δεξαμενής.
- Είναι μια εξωτερική επικάλυψη της δεξαμενής.
- Είναι μια εσωτερική προστασία της δεξαμενής.
- (Κεφ. 1 - ερ. 46)
Τα όργανα ελέγχου που γενικά τοποθετούνται επάνω στις δεξαμενές, μπορούν να είναι:- Τα μανόμετρα για να επαληθεύουν τις τιμές της θερμοκρασίας της μεταφερόμενης ύλης.
- Τα θερμόμετρα για να επαληθεύουν τις τιμές της θερμοκρασίας της μεταφερόμενης ύλης.
- Τα θερμόμετρα για να επαληθεύουν τις τιμές της πίεσης μέσα στη δεξαμενή.
- (Κεφ. 1 - ερ. 47)
Τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονται οι δεξαμενές μπορούν να είναι:- Γυαλί.
- Κασίτερος.
- Κράμα αλουμινίου.
- (Κεφ. 1 - ερ. 48)
Οι δεξαμενές για μεταφορά πετρελαιοειδών που έχουν διατομή ελλειπτική ή πολυκεντρική...- Κατασκευάζονται και είναι εγκεκριμένες για να εκφορτώνονται με βαρύτητα.
- Κατασκευάζονται και είναι εγκεκριμένες για να εκφορτώνονται με πίεση.
- Κατασκευάζονται για να αντέχουν πιέσεις μεταξύ 2 και 4 bar.
- (Κεφ. 1 - ερ. 49)
Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μία δεξαμενή «ατμοσφαιρική»;- Η διατομή που είναι πολυκεντρική ή ελλειπτική.
- Η διατομή που μπορεί να είναι μόνο κυκλική.
- Η παρουσία των βαλβίδων ασφαλείας που έχουν πίεση ανοίγματος ίση με την τιμή της πίεσης δοκιμής της δεξαμενής.
- (Κεφ. 1 - ερ. 50)
Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μια δεξαμενή «υπό πίεση»;- Οι δείκτες του επιπέδου που μπορούν να είναι διαφανής.
- Η διατομή που είναι γενικά κυκλική.
- Η διατομή, και σε γενικές γραμμές, είναι πολυκεντρική ή ελλειπτική.
- (Κεφ. 1 - ερ. 51)
Για να μεταφερθούν μερικές ύλες ιδιαίτερα διαβρωτικές για τα μέταλλα (π.χ.υδροχλωρικό οξύ) πρέπει:- Οι δεξαμενές να έχουν στο εσωτερικό τους ένα στρώμα ελαστικού ή εβονίτη, που να αντέχει στα προϊόντα που μεταφέρονται.
- Η δεξαμενή να φέρει προστατευτικό εξωτερικό περίβλημα.
- Να χρησιμοποιούνται οι λεγόμενες «μονωμένες» δεξαμενές.
- (Κεφ. 1 - ερ. 52)
Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αεριών:- Έχουν διατομή κυκλική.
- Έχουν πάντα περισσότερα διαμερίσματα για να είναι δυνατή η μεταφορά κατ’ ανάγκη περισσότερων τύπου αερίων.
- Έχουν πάντα διατομή ελλειπτική.
- (Κεφ. 1 - ερ. 53)
Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων:- Πρέπει να φέρουν ένα προστατευτικό αντιηλιακό κάλυμμα που δεν επιτρέπει την υπερθέρμανση της δεξαμενής.
- Μπορούν να έχουν ένα εξάρτημα εξαερισμού.
- Μπορούν να είναι χωρίς βαλβίδα αέριας φάσης.
- (Κεφ. 1 - ερ. 54)
Οι σταθερές δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων:- Κανονικά κατασκευάζονται για να αντέχουν πιέσεις μεταξύ 1 και 3 bar.
- Μπορούν να είναι εξοπλισμένες μόνο με βαλβίδα εκφόρτωσης και χωρίς την βαλβίδα αέριας φάσης.
- Κανονικά κατασκευάζονται για να αντέχουν πιέσεις μεταξύ 10 και 30 bar.
- (Κεφ. 1 - ερ. 55)
Ποια εξαρτήματα για τον έλεγχο των βαθμών πλήρωσης, μπορούν να εξοπλίσουν τις δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων;- Δεν επιτρέπεται κανένα εξάρτημα, ο έλεγχος πραγματοποιείται με ζύγισμα.
- Οι δείκτες επιπέδου να είναι διαφανείς.
- Οι δείκτες επιπέδου περιστρεφόμενοι, που αποτυπώνουν διαφορετικούς βαθμούς πλήρωσης.
- (Κεφ. 1 - ερ. 56)
Γενικά ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δεξαμενών για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων υπερβολικά ψυχόμενα;- Αντίσταση στην πίεση και παρουσία προστασίας στη διαφυγή θερμότητας του τύπου «μόνωση με κενό».
- Η ικανότητα στην αντοχή σε υψηλότατες πιέσεις (των 80-100 bar) και παρουσία τουλάχιστον 2 διαμερισμάτων.
- Μπορούν να κατασκευάζονται με πλαστικές ύλες.
- (Κεφ. 1 - ερ. 57)
Πως μπορούμε να ταυτοποιήσουμε τις δεξαμενές;- Από την πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος.
- Από τις πληροφορίες που περιέχονται στη μεταλλική πινακίδα που έχει τοποθετηθεί επάνω στη δεξαμενή.
- Από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (διαστάσεις) της δεξαμενής.
- (Κεφ. 1 - ερ. 58)
Μεταξύ των ενδείξεων που πρέπει υποχρεωτικά να γράφονται στο πινακίδιο μιας δεξαμενής, είναι επίσης:- Ο αριθμός έγκρισης, το όνομα του κατασκευαστή, ο αριθμός και το έτος κατασκευής.
- Ο αριθμός των ανοικτών διαφραγμάτων.
- Η τιμή της μέγιστης εγκεκριμένης μάζας.
- (Κεφ. 1 - ερ. 59)
Η πίεση της υδραυλικής δοκιμής μιας σταθερής δεξαμενής:- Είναι η υψηλότερη πίεση που εφαρμόζεται κατά τη δοκιμή της υδραυλικής δοκιμής.
- Είναι η πίεση στην οποία υποβάλλεται η δεξαμενή κατά τον τριετή έλεγχο.
- Είναι η υψηλότερη πίεση που αναπτύσσεται κατά τη μεταφορά.
- (Κεφ. 1 - ερ. 60)
Η πίεση λειτουργίας μιας σταθερής δεξαμενής:- Είναι η υψηλότερη πίεση που αναπτύσσεται κατά τη δοκιμή της υδραυλικής πίεσης.
- Είναι η υψηλότερη πίεση που μπορεί να αναπτυχθεί κατά τη φόρτωση, την εκφόρτωση ή τη μεταφορά.
- Είναι η πίεση στην οποία υποβάλλεται η δεξαμενή κατά την εξαετή δοκιμή.
- (Κεφ. 1 - ερ. 61)
Οι δεξαμενές και τα εμπορευματοκιβώτια-δεξαμενές για επικίνδυνα εμπορεύματα πρέπει περιοδικά να ελέγχονται;- Όχι, αρκούν οι αρχικοί έλεγχοι.
- Ναι, ακόμη και για να θέσουν εκτός λειτουργίας, αυτές που δεν παρουσιάζουν εγγύηση ασφαλείας.
- Ναι, εκ μέρους του ιδιοκτήτη.
- (Κεφ. 1 - ερ. 62)
Κάθε πότε πρέπει (κατ’ ελάχιστον) να ελέγχονται οι σταθερές δεξαμενές (βυτία);- Κάθε 3 χρόνια.
- Κάθε χρόνο.
- Κάθε 4 χρόνια.
- (Κεφ. 1 - ερ. 63)
Η δοκιμή τριετίας της σταθερής δεξαμενής:- Προβλέπει μια δοκιμή στεγανότητας.
- Προβλέπει το γέμισμα με εύφλεκτο υγρό.
- Είναι μια πιο σοβαρή δοκιμή εκείνης των 6 χρόνων.
- (Κεφ. 1 - ερ. 64)
Η δοκιμή εξαετίας της σταθερής δεξαμενής:- Προβλέπει τον έλεγχο του μέγιστου κενού.
- Προβλέπει έναν έλεγχο της εξωτερικής κατάστασης και του εσωτερικού της δεξαμενής και τον έλεγχο των εξαρτημάτων λειτουργίας.
- Προβλέπει μια δοκιμή υπό θερμοκρασία.
- (Κεφ. 2 - ερ. 33)
Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού ενός βυτιοφόρου οχήματος στη φόρτωση;- Είναι υποχρεωμένος να πραγματοποιήσει τις συνδέσεις των εύκαμπτων σωλήνων στο δοχείο του φορτωτή.
- Να επιδείξει στο πληρωτή τα έγγραφα του βυτίου που επιτρέπουν τη μεταφορά της επικίνδυνης ύλης προς φόρτωση.
- Δε χρειάζεται να εξετάσει την εξουσιοδότηση για μεταφορά της ύλης, γιατί αυτό είναι αρμοδιότητα της μεταφορικής εταιρίας.
- (Κεφ. 2 - ερ. 34)
Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού για το φορτίο του βυτιοφόρου οχήματος;- Να καθορίσει το ειδικό βάρος (πυκνότητα) της ύλης.
- Να εξακριβώσει το βαθμό μέγιστης πλήρωσης.
- Να καθορίσει το βαθμό του ιξώδους της ύλης.
- (Κεφ. 2 - ερ. 35)
Τι από τα παρακάτω πρέπει να κάνει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη φόρτωση;- Να πραγματοποιήσει τη γείωση.
- Να σβήσει τον κινητήρα και να ακινητοποιήσει το όχημα.
- Να μην πραγματοποιήσει τη γείωση για υγρά που το σημείο της ανάφλεξης τους είναι μικρότερο των 60˚C.
- (Κεφ. 2 - ερ. 36)
Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού, των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή κατά τη φόρτωση;- Δεν ελέγχει τη φόρτωση εάν έχει γίνει καθαρισμός της δεξαμενής (gas free) σε ένα ειδικό σταθμό πλυσίματος.
- Δεν εγκαταλείπει ποτέ το όχημα κατά τη διάρκεια όλων των εργασιών.
- Εγκαταλείπει το όχημα μόνο εάν φορτώνεται με ανοικτές τις ανθρωποθυρίδες των δεξαμενών.
- (Κεφ. 2 - ερ. 37)
Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή, κατά τη φόρτωση;- Σε περίπτωση καταιγίδων με βροντές και κεραυνούς, να διακόψει τη φόρτωση υλών με κινδύνους ανάφλεξης.
- Να ζυγίσει σε πλήρες φορτίο και, σε περίπτωση υπερφόρτωσης που δεν ξεπερνά το 10% να συνεχίσει το ταξίδι του.
- Να εξακριβώσει ότι η φορτωμένη ποσότητα δεν ξεπερνά ποτέ το 80% της συνολικής χωρητικότητας του διαμερίσματος.
- (Κεφ. 2 - ερ. 38)
Κατά τη φόρτωση από τον πυθμένα σε κλειστό κύκλωμα, ο οδηγός...- Πρέπει να συνδέσει το σωλήνα της αέριας φάσης (ανάκτηση ατμών) της εγκατάστασης στη βαλβίδα αέριας φάσης που είναι τοποθετημένη στο επάνω μέρος της δεξαμενής.
- Πρέπει να ανοίξει τη βαλβίδα εκφόρτωσης που συνδέει τον εύκαμπτο σωλήνα της υγρής φάσης της εγκατάστασης, αλλά όχι την ποδοβαλβίδα.
- Πρέπει να συνδέσει το σωλήνα της αέριας φάσης (ανάκτηση ατμών), της εγκατάστασης στη βαλβίδα ασφαλείας τοποθετημένη στο επάνω μέρος της δεξαμενής.
- (Κεφ. 2 - ερ. 39)
Κατά τη φόρτωση ενός υγροποιημένου αερίου, πως μπορεί ο οδηγός να ελέγξει/καθορίσει τη φορτωμένη ποσότητα;- Τοποθετώντας το όχημα στη ζυγαριά και τηρώντας τη μέγιστη μάζα (βάρος) φόρτωσης για την ύλη, εάν αυτό το στοιχείο περιέχεται επάνω στην πινακίδα της δεξαμενής.
- Φορτώνοντάς το σε πλάστιγγα χωρίς να ξεπεράσει το ωφέλιμο φορτίο της δεξαμενής, με οποιοδήποτε τύπο αερίου.
- Ανοίγοντας τη βαλβίδα υγρής φάσης μετά από 20 λεπτά της ώρας από την αρχή της φόρτωσης.
- (Κεφ. 2 - ερ. 40)
Η φόρτωση και εκφόρτωση υγρού οξυγόνου...- Δεν απαιτεί ειδικά εξαρτήματα ή ειδικά καθαρισμένα εξαρτήματα.
- Μπορεί να πραγματοποιείται χωρίς κίνδυνο, φορώντας συνθετικά ρούχα ή λερωμένα με λάδια.
- Απαιτεί εξαρτήματα χωρίς ίχνη γράσου.
- (Κεφ. 2 - ερ. 41)
Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων στην εκφόρτωση σας φαίνεται σωστή;- Να ενεργοποιήσει το διακόπτη μπαταριών για τη γείωση.
- Κατά τις εργασίες, να εγκαταλείπει το όχημα μόνο εάν ένας υπάλληλος της εγκατάστασης προθυμοποιείται να τον αντικαταστήσει.
- Να φορέσει τον κατάλληλο εξοπλισμό προσωπικής προστασίας.
- (Κεφ. 2 - ερ. 42)
Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές πρέπει να υιοθετήσει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση;- Να μην πραγματοποιήσει τη γείωση, εάν οι ύλες έχουν δευτερεύοντα κίνδυνο ανάφλεξης.
- Να γειώνει πάντα στη γη για τα υγρά που έχουν σημείο ανάφλεξης μικρότερο των 23ο C.
- Να μη γειώσει στη γη για τα υγρά που έχουν σημείο ανάφλεξης μικρότερο των 60οC.
- (Κεφ. 2 - ερ. 43)
Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:- Σε περίπτωση μικρής διαρροής από μια σύνδεση ενός εύκαμπτου σωλήνα να διακόψει την εκφόρτωση.
- Στο τέλος της εκφόρτωσης να αφαιρέσει ή να καλύψει τις σημάνσεις της ύλης που εκφόρτωσε.
- Σε περίπτωση καταιγίδων με βροντές και κεραυνούς να μη διακόψει την εκφόρτωση.
- (Κεφ. 2 - ερ. 44)
Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:- Να προχωρήσει στην εκφόρτωση χωρίς να ρωτήσει ποια είναι η ελεύθερη χωρητικότητα του δοχείου της εγκατάστασης.
- Τελειώνοντας την εκφόρτωση υδρογονανθράκων να ανοίξει τις ανθρωποθυρίδες για να αερίσει τη δεξαμενή και για να στεγνώσει γρήγορα.
- Τελειώνοντας την εκφόρτωση να αφήσει τις σημάνσεις της μεταφερθείσας ύλης.
- (Κεφ. 2 - ερ. 45)
Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:- Να πραγματοποιήσει συνδέσεις από τη δεξαμενή στο δοχείο της εγκατάστασης, εάν το προσωπικό της εγκατάστασης είναι απών.
- Να θέσει στις πινακίδες κινδύνου μια μαύρη ταινία πλαγιαστή, μόλις τελειώσει η εκφόρτωση.
- Να πληροφορήσει τον παραλήπτη για τη μεταφερόμενη επικίνδυνη ύλη.
- (Κεφ. 2 - ερ. 46)
Όταν ένας εύκαμπτος σωλήνας είναι χαλασμένος:- Το κάνετε γνωστό στην εταιρία σας και οπωσδήποτε δεν τον χρησιμοποιείτε για την εκφόρτωση.
- Είναι προτιμότερο να τον χρησιμοποιήσετε για την εκφόρτωση τοξικών υλών ή διαβρωτικών αλλά όχι για τις εύφλεκτες.
- Πρέπει να επισκευαστεί από τον οδηγό.
- (Κεφ. 2 - ερ. 47)
Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:- Πραγματοποιείται για να μην μολυνθεί ο αέρας.
- Δεν πρέπει ποτέ να αφορά τις τοξικές ύλες.
- Πραγματοποιείται κυρίως για να επιταχυνθούν οι χρόνοι της εργασίας.
- (Κεφ. 2 - ερ. 48)
Για τους σκοπούς της εκφόρτωσης σε κλειστό κύκλωμα ενός βυτίου:- Οι ατμοί της δεξαμενής εισρέουν στο δοχείο της εγκατάστασης.
- Δεν υπάρχουν διαφυγές ατμών στην ατμόσφαιρα.
- Δεν υπάρχουν ούτε ατμοί, ούτε υγρό στη δεξαμενή.
- (Κεφ. 2 - ερ. 49)
Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:- Δεν πρέπει ποτέ να γίνεται από επάνω.
- Πρέπει να γίνεται μόνο από κάτω.
- Μπορεί να γίνει από κάτω.
- (Κεφ. 2 - ερ. 50)
Κατά την εκφόρτωση με βαρύτητα μιας δεξαμενής, ο οδηγός:- Σε περίπτωση που ξεκομπλάρει ο εύκαμπτος σωλήνας εκφόρτωσης «από την πλευρά της εγκατάστασης» πρέπει να κλείσει την ποδοβαλβίδα.
- Πρέπει να κρατά τη δεξαμενή κλειστή, εκτός των κάτω εξαρτημάτων αδειάσματος.
- Για να μπει αέρας στη δεξαμενή μπορεί να αρκεί το άνοιγμα μόνο της βαλβίδας της αέριας φάσης που έχει ονομαστική διάμετρο 20mm.
- (Κεφ. 2 - ερ. 51)
Κατά την εκφόρτωση μιας δεξαμενής από τον πυθμένα υπό πίεση ο οδηγός:- Πρέπει να οδηγήσει στη δεξαμενή αδρανή αέρια (π.χ. άζωτο) εάν τα υγρά έχουν ένα χαμηλό σημείο ανάφλεξης.
- Σε περίπτωση ανάγκης, μπορεί να εκφορτώσει σε μια πίεση μεγαλύτερη από εκείνη της μέγιστης λειτουργίας της δεξαμενής.
- Δε χρειάζεται να ελέγχει την πίεση στο μανόμετρο γιατί είναι αρμοδιότητα του παραλήπτη.
- (Κεφ. 2 - ερ. 52)
Το πιστοποιητικό έγκρισης βυτιοφόρου οχήματος κατά ADR για τα βυτία που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα:- Περιέχει τις πιέσεις της δεξαμενής.
- Έχει ισχύ ένα ημερολογιακό έτος από την ημέρα (ημερομηνία) έκδοσης.
- Έχει ισχύ 3 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης.
- (Κεφ. 3 - ερ. 42)
Τι σημαίνει το «Χ» που τίθεται πριν τον αριθμό αναγνώρισης του κινδύνου;- Ύλη που δεν είναι καλά αναγνωρίσιμη.
- Υποχρέωση εκκένωσης του αέρα σε περίπτωση ατυχήματος.
- Ότι η ύλη αντιδρά επικίνδυνα με το νερό.
- (Κεφ. 3 - ερ. 43)
Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου Χ 338;- Υγρό λίγο εύφλεκτο αλλά διαβρωτικό που αντιδρά επικίνδυνα με το νερό.
- Υγρό διαβρωτικό που αντιδρά επικίνδυνα με το νερό και παράγει εύφλεκτα αέρια.
- Υγρό πολύ εύφλεκτο, διαβρωτικό, που αντιδρά επικίνδυνα με το νερό.
- (Κεφ. 3 - ερ. 44)
Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 663;- Ύλη πολύ τοξική και εύφλεκτη (σημείο ανάφλεξης όχι μεγαλύτερο από 60οC).
- Μολυσματική ύλη και πολύ εύφλεκτη.
- Ύλη πολύ διαβρωτική και πολύ εύφλεκτη.
- (Κεφ. 3 - ερ. 45)
Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 883;- Ύλη τοξική και πολύ εύφλεκτη.
- Ύλη εύφλεκτη και λίγο διαβρωτική.
- Ύλη πολύ διαβρωτική και εύφλεκτη (σημείο ανάφλεξης) μεταξύ 23˚C και 60˚C.
- (Κεφ. 3 - ερ. 46)
Τι σημαίνει ο αριθμός κινδύνου 90;- Ύλη εύφλεκτη που μπορεί να παράγει βίαιη αντίδραση.
- Ύλη εύφλεκτη με κίνδυνο βίαιου πολυμερισμού.
- Ύλη επικίνδυνη διάφορη ή ύλη επικίνδυνη για το περιβάλλον.