ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΔΕΞΑΜΕΝΗ
- Ποιες επικίνδυνες ύλες κατά ADR δεν επιτρέπεται να μεταφερθούν με βυτία;
- Όλες οι ύλες διότι οι δεξαμενές είναι μεγαλύτερης μηχανικής αντοχής από τις συσκευασίες.
- Όλες οι ύλες εκτός από αυτές των κλάσεων 4.1 και 7.
- Οι ύλες της κλάσης 1.
- Ένα εμπορευματοκιβώτιο βυτίο είναι:
- Ένα μέσο μεταφοράς που μπορεί να κυκλοφορήσει μόνο άδειο.
- Ένα μέσο μεταφοράς που μπορεί να περιέχει υγρά, αέρια και στερεά σε κόκκους ή σκόνες. Η χωρητικότητά του πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 450 λίτρα.
- Είναι μια μεγάλη συσκευασία που έχει όγκο μικρότερο από 4000 λίτρα.
- Ποια είναι τα εσωτερικά δομικά στοιχεία μιας δεξαμενής;
- Τα κλειστά ή ανοικτά διαφράγματα.
- Οι ανθρωποθυρίδες.
- Οι βάσεις για τη στερέωση της δεξαμενής στο πλαίσιο του φορτηγού.
- Τι είναι ένα κλειστό διάφραγμα σε μια δεξαμενή;
- Είναι ένα διαχωριστικό με ένα μόνο άνοιγμα στο άνω μέρος.
- Είναι ένα διαχωριστικό χωρίς κανένα άνοιγμα.
- Είναι το καπάκι μιας ανθρωποθυρίδας.
- Πως χωρίζεται μια δεξαμενή σε διαφορετικά διαμερίσματα;
- Με κλειστά διαφράγματα.
- Με διαφράγματα που έχουν μόνο ένα άνοιγμα στο άνω μέρος.
- Με ειδική διάταξη των ποδοβαλβίδων.
- Η ύπαρξη μιας τουλάχιστον ανθρωποθυρίδας είναι:
- Υποχρεωτική για κάθε ποδοβαλβίδα.
- Υποχρεωτική για κάθε ανοιχτό διάφραγμα.
- Υποχρεωτική για κάθε διαμέρισμα.
- Τι είναι η βαλβίδα υπερπίεσης (ασφαλείας);
- Η βαλβίδα που προστατεύει τη δεξαμενή από την υπερπίεση και είναι ρυθμισμένη να ανοίγει σε συγκεκριμένη πίεση λειτουργίας.
- Μια βαλβίδα που παραμένει πάντοτε ανοιχτή.
- Μια βαλβίδα τοποθετημένη στο άνω μέρος της δεξαμενής ρυθμισμένη να ανοίγει στα 5 bar.
- Πως μπορεί να γίνεται το άνοιγμα των ποδοβαλβίδων;
- Αυτόματα, με το άνοιγμα των βανών εκφόρτωσης.
- Χειροκίνητα ή πνευματικά.
- Με μοχλούς τοποθετημένους στο άνω μέρος της δεξαμενής.
- Η ακραία βαλβίδα εκφόρτωσης:
- Ελέγχει την υπερπίεση εκφόρτωσης.
- Πρέπει να παραμένει κλειστή κατά τη διαδρομή και τοποθετείται μετά τη πυθμενοβαλβίδα.
- Τοποθετείται πριν από την πυθμενοβαλβίδα.
- Το στεγανό πώμα πάνω στη βαλβίδα εκφόρτωσης:
- Δεν είναι απαραίτητο σε καμιά περίπτωση.
- Δεν είναι υποχρεωτικό όταν η πυθμενοβαλβίδα είναι στεγανού τύπου.
- Είναι υποχρεωτικό από τη Συμφωνία ADR.
- Τι εννοείται με τον όρο «βαθμός πλήρωσης» ενός βυτιοφόρου οχήματος.
- Ο μέγιστος βαθμός ασφάλειας.
- Ο μέγιστος ή ελάχιστος βαθμός πλήρωσης της δεξαμενής.
- Η μέγιστη πίεση λειτουργίας.
- Η πλήρωση δεξαμενής μεγαλύτερη των 7500 λίτρων πρέπει:
- Να είναι ανάλογη με τον αριθμό των διαφραγμάτων της δεξαμενής.
- Να κυμαίνεται μεταξύ 10% και 90% του όγκου της δεξαμενής.
- Να είναι μεγαλύτερη από το 80% ή μικρότερη από το 20% του συνολικού όγκου της δεξαμενής
- Ποιες είναι οι υποχρεωτικές πληροφορίες που πρέπει να αναγράφονται στο πινακίδιο της δεξαμενής;
- Ο αριθμός έγκρισης, το όνομα του κατασκευαστή, ο αριθμός και το έτος κατασκευής, η πίεση δοκιμής η μέγιστη πίεση λειτουργίας, η χωρητικότητα κάθε διαμερίσματος, ο αρχικός και οι περιοδικοί έλεγχοι καθώς και το υλικό κατασκευής.
- Το απόβαρο και το μέγιστο μικτό επιτρεπόμενο βάρος.
- Το είδος των υλικών που επιτρέπει να μεταφέρει.
- Σε τι χρονικά διαστήματα, κατ’ ελάχιστον, πρέπει να ελέγχονται οι δεξαμενές των βυτιοφόρων οχημάτων σύμφωνα με τη Συμφωνία ADR.
- Κάθε χρόνο.
- Κάθε τρία χρόνια.
- Κάθε πέντε χρόνια.
- Τι έλεγχος γίνεται κατά την τριετή επιθεώρηση μιας δεξαμενής;
- Έλεγχος στεγανότητας.
- Έλεγχος του πάχους των ελασμάτων του περιβλήματος.
- Έλεγχος των διαφραγμάτων.
- Τι χαρακτηρίζει ένα «βυτίο πίεσης»;
- Η ελλειπτική διατομή.
- Η κυκλική διατομή.
- Οι δείκτες στάθμης είναι από γυαλί.
- Οι δεξαμενές που προορίζονται για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων:
- Είναι σχεδιασμένες για να αντέχουν σε πιέσεις μεταξύ δέκα (10) και τριάντα (30) bar, και να είναι εξοπλισμένες με ειδικούς δείκτες στάθμης.
- Είναι σχεδιασμένα για να αντέχουν σε πιέσεις έως 5 bar.
- Έχουν γυάλινους δείκτες στάθμης.
- Τι χαρακτηριστικά έχουν τα βυτία για τη μεταφορά υγροποιημένων αερίων βαθιάς ψύξης;
- Είναι εξοπλισμένα, με ψυκτική μονάδα για να διατηρείται χαμηλή η θερμοκρασία του υγροποιημένου αερίου.
- Είναι σχεδιασμένα να αντέχουν σε πιέσεις 80 έως 100 bar και έχουν τουλάχιστον δύο διαμερίσματα.
- Αντοχή στην πίεση και θερμική μόνωση πάχους 250-300 χιλιοστών.
- Κατά τη φόρτωση από άνω μέρος της δεξαμενής πρέπει:
- Όλα τα καπάκια των ανθρωποθυρίδων να παραμένουν ανοιχτά κατά τη φόρτωση.
- Ο σωλήνας φόρτωσης να είναι σε επαφή με τον πυθμένα του διαμερίσματος που φορτώνεται.
- Μόνο το καπάκι της ανθρωποθυρίδας από το οποίο φορτώνεται η δεξαμενή να είναι ανοικτό. Όλα τα ανοίγματα να είναι κλειστά.
- Για την πλήρωση και εκκένωση υγρού οξυγόνου απαιτείται:
- - Ειδικός εξοπλισμός (σωλήνες, ταχυσύνδεσμοι κλπ) που δεν πρέπει να έχει ούτε ίχνη γράσου.
- Ο χειριστής να φοράει καθαρά (να μην είναι λερωμένα με λιπαντικά) μη συνθετικά ρούχα.
- Οι εργασίες να εκτελούνται μόνο σε μη ασφαλτοστρωμένα δάπεδα. - Όχι απαραίτητα ειδικός εξοπλισμός.
- Ο χειριστής να φοράει συνθετικά καθαρά ρούχα.
- - Ειδικός εξοπλισμός (σωλήνες, ταχυσύνδεσμοι κλπ) που δεν πρέπει να έχει ούτε ίχνη γράσου.
- Πότε είναι απαραίτητο να καθαριστεί ένα βυτίο;
- Όταν πρόκειται να επιθεωρηθεί εσωτερικά (περιοδικός έλεγχος).
- Μόνον όταν φορτωθεί ύλη που πρέπει να εκκενωθεί υπό πίεση.
- Πάντοτε, ακόμη, και εάν φορτωθεί με το ίδιο υλικό που μεταφέρθηκε την τελευταία φορά.
- Μια σταθερή δεξαμενή είναι:
- Μια δεξαμενή αποθήκευσης του φορτωτή ή του παραλήπτη.
- Μια δεξαμενή σταθερά εδρασμένη από κατασκευής σε ένα όχημα, μεγαλύτερη από 1000 λίτρα.
- Μια δεξαμενή με χωρητικότητα μικρότερη των 1000 λίτρων, στερεωμένη σταθερά επάνω στο όχημα.
- Μια αποσυναρμολογούμενη δεξαμενή είναι:
- Μια δεξαμενή τουλάχιστον 450 λίτρων που αποσπάται από το όχημα όταν είναι κενή ή φορτωμένη.
- Μια δεξαμενή από την οποία μπορούν να αποσπαστούν όλα τα εξαρτήματα εξυπηρέτησης.
- Μια δεξαμενή τουλάχιστον 1000 λίτρων που μπορεί να αποσπαστεί από το όχημα μόνο όταν είναι κενή.
- Τα εσωτερικά στοιχεία κατασκευής μιας δεξαμενής είναι:
- Τα διαφράγματα.
- Οι σέλλες που συνδέουν τη δεξαμενή με το πλαίσιο.
- Οι ανθρωποθυρίδες.
- Τι είναι ένα ανοικτό διάφραγμα, ή μπουλμές μιας δεξαμενής;
- Είναι ένα εσωτερικό διαχωριστικό με πολλές μικρές οπές.
- Είναι ένα εσωτερικό διαχωριστικό που έχει τουλάχιστον ένα άνοιγμα διαστάσεων τέτοιων που να επιτρέπει το πέρασμα ενός ανθρώπου.
- Είναι ένα εσωτερικό διαχωριστικό χωρίς ανοίγματα, τοποθετημένος πάντα στην αρχή ή στο τέλος της δεξαμενής.
- Τι είναι ένα διάφραγμα κλειστό μιας δεξαμενής;
- Είναι ένα καπάκι κλεισίματος των ανθρωποθυρίδων.
- Είναι ένα εσωτερικό διαχωριστικό χωρίς κανένα άνοιγμα.
- Είναι ένα εσωτερικό διαχωριστικό με ανοίγματα που έχουν μέγιστη διάμετρο 100 mm.
- Η διαμερισματοποίηση μιας δεξαμενής σε διαμερίσματα γίνεται:
- Με πυθμένες στα άκρα.
- Με διαφράγματα κλειστά.
- Με διαφράγματα ανοικτά.
- Η ύπαρξη μιας ανθρωποθυρίδας είναι:
- Υποχρεωτική για κάθε διαμέρισμα.
- Υποχρεωτική για τις κρυογενικές δεξαμενές.
- Υποχρεωτική για κάθε ανοικτό διάφραγμα (κυματοθραύστη).
- Πόσες ανθρωποθυρίδες είναι υποχρεωτικές για μια δεξαμενή με 3 διαμερίσματα από τα οποία το ένα διαμέρισμα έχει 1 ανοικτό διάφραγμα (κυματοθραύστη);
- 2
- 3
- 4
- Τα καπάκια των ανθρωποθυρίδων μπορούν να παραμένουν ανοικτά:
- Κατά τη μεταφορά με δεξαμενή φορτωμένη 15% του συνολικού όγκου.
- Κατά τις εργασίες καθαρισμού της δεξαμενής (gasfree).
- Κατά την εκφόρτωση υπό πίεση.
- Η βαλβίδα υγρής φάσης ενός βυτίου διαμέτρου 80mm που βρίσκεται στο επάνω μέρος της δεξαμενής:
- Μπορεί να παραμείνει ανοικτή κατά την κίνηση του οχήματος.
- Πρέπει να παραμένει κλειστή κατά την κίνηση του οχήματος.
- Λειτουργεί κανονικά ανοικτή, όπως ένα εξάρτημα εξαερισμού.
- Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
- Είναι ένα εξάρτημα που ανοίγει σε μια πίεση μόλις 3 bar.
- Είναι ένα εξάρτημα πάντα ανοικτό.
- Είναι ένα εξάρτημα που ανοίγει σε μια ελάχιστη πίεση.
- Η βαλβίδα αερισμού ή εξαερισμού:
- Επιτρέπει την εκφόρτωση υπό πίεση.
- Είναι κανονικά τοποθετημένη σε δεξαμενές υπό πίεση.
- Είναι κανονικά τοποθετημένη στις ατμοσφαιρικές δεξαμενές ή σε δεξαμενές με εκφόρτωση βαρύτητας.
- Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
- Είναι ένα εξάρτημα που δεν επιτρέπει την ανάπτυξη υπερπίεσης.
- Είναι ένα εξάρτημα που πρέπει να είναι ανοικτό χειροκίνητα για να μπορούν να βγουν οι ατμοί από τη δεξαμενή.
- Είναι ένα εξάρτημα που χρησιμοποιείται για να πραγματοποιηθεί η φόρτωση σε κλειστό κύκλο.
- Η βαλβίδα εξαερισμού ή αερισμού:
- Λειτουργεί μόνο εάν χειρίζεται, χειροκίνητα από τον οδηγό.
- Αφού λειτουργήσει, είναι απαραίτητο να ξεμονταριστεί και να καθαριστεί.
- Κλείνει αυτόματα αφού λειτουργήσει.
- Η βαλβίδα ασφαλείας:
- Είναι μια βαλβίδα ενάντια στις υπερπιέσεις.
- Είναι ένα εξάρτημα αερισμού που χρησιμοποιείται για την φόρτωση σε κλειστό κύκλο
- Είναι μια βαλβίδα που κανονικά είναι ανοικτή.
- Η βαλβίδα ασφαλείας:
- Κλείνει αυτόματα όταν η δεξαμενή παίρνει κλίση περισσότερο των 30˚.
- Μετά την πιθανή λειτουργία της παραμένει ανοικτή.
- Μετά την πιθανή λειτουργία της κλείνει αυτόματα.
- Ο δίσκος σπασίματος (θραύσης):
- Είναι ένα εξάρτημα που καταστρέφεται σε μια καθορισμένη πίεση θραύσης.
- Είναι ένα εξάρτημα κανονικά ανοικτό.
- Επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση αυτόματα αμέσως μετά τη λειτουργία του.
- Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
- Είναι ένα εξάρτημα που κλείνει ένα άνοιγμα (από το εσωτερικό) στο κάτω μέρος της δεξαμενής.
- Είναι ένα εξάρτημα που επιτρέπει τη διαφυγή των ατμών όταν η δεξαμενή είναι φορτωμένη.
- Είναι ένα εξάρτημα ενάντια στις υπερπιέσεις που λειτουργεί κανονικά κλειστό.
- Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
- Μπορεί να είναι με πνευματικό χειρισμό στις δεξαμενές μεταφοράς υγρών καυσίμων.
- Μπορεί να χειρισθεί και να ανοίγει εάν φορτώνεται η δεξαμενή από επάνω.
- Μπορεί να διαθέτει την τάπα εξωτερικά της δεξαμενής, δηλαδή κλείνει τη δεξαμενή από το εξωτερικό.
- Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
- Θεωρείται ένα εξάρτημα ενάντια στην υποπίεση.
- Δεν επιτρέπει στο υγρό να γεμίζει το σωλήνα εκφόρτωσης.
- Μπορεί να αφήνεται ανοικτή κατά τη μεταφορά.
- Η πυθμενοβαλβίδα (ποδοβαλβίδα):
- Θεωρείται ένα εξάρτημα για τον έλεγχο του βαθμού φόρτωσης.
- Κατά την εκφόρτωση από ψηλά σε κλειστό κύκλωμα διαμέσου βαρέως σωλήνα, μπορεί να είναι ανοικτή μαζί με τη βαλβίδα εκφόρτωσης για την επανάκτηση των ατμών.
- Είναι τοποθετημένη πριν τη βαλβίδα εκφόρτωσης.
- Πως μπορεί να ελέγχεται το άνοιγμα των ποδοβαλβίδων;
- Αυτόματα, ανοίγοντας τις βαλβίδες εκφόρτωσης.
- Με ένα σύστημα με πνευματικό χειρισμό από κάτω.
- Αποκλειστικά γυρνώντας ένα μοχλό στο επάνω μέρος της δεξαμενής.
- Η βάνα εκφόρτωσης:
- Τοποθετείται μετά την ποδοβαλβίδα.
- Μπορεί να χρησιμοποιείται για να εισαχθεί πεπιεσμένος αέρας, όταν η δεξαμενή είναι φορτωμένη.
- Τοποθετείται πριν την ποδοβαλβίδα.
- Το στρώμα θερμικής μόνωσης (θερμομόνωση):
- Απαγορεύει πιθανές απώλειες του περιεχομένου της δεξαμενής.
- Είναι μια εξωτερική επικάλυψη της δεξαμενής.
- Είναι μια εσωτερική προστασία της δεξαμενής.
- Τα όργανα ελέγχου που γενικά τοποθετούνται επάνω στις δεξαμενές, μπορούν να είναι:
- Τα μανόμετρα για να επαληθεύουν τις τιμές της θερμοκρασίας της μεταφερόμενης ύλης.
- Τα θερμόμετρα για να επαληθεύουν τις τιμές της θερμοκρασίας της μεταφερόμενης ύλης.
- Τα θερμόμετρα για να επαληθεύουν τις τιμές της πίεσης μέσα στη δεξαμενή.
- Τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονται οι δεξαμενές μπορούν να είναι:
- Γυαλί.
- Κασίτερος.
- Κράμα αλουμινίου.
- Οι δεξαμενές για μεταφορά πετρελαιοειδών που έχουν διατομή ελλειπτική ή πολυκεντρική...
- Κατασκευάζονται και είναι εγκεκριμένες για να εκφορτώνονται με βαρύτητα.
- Κατασκευάζονται και είναι εγκεκριμένες για να εκφορτώνονται με πίεση.
- Κατασκευάζονται για να αντέχουν πιέσεις μεταξύ 2 και 4 bar.
- Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μία δεξαμενή «ατμοσφαιρική»;
- Η διατομή που είναι πολυκεντρική ή ελλειπτική.
- Η διατομή που μπορεί να είναι μόνο κυκλική.
- Η παρουσία των βαλβίδων ασφαλείας που έχουν πίεση ανοίγματος ίση με την τιμή της πίεσης δοκιμής της δεξαμενής.
- Ποιο στοιχείο χαρακτηρίζει μια δεξαμενή «υπό πίεση»;
- Οι δείκτες του επιπέδου που μπορούν να είναι διαφανής.
- Η διατομή που είναι γενικά κυκλική.
- Η διατομή, και σε γενικές γραμμές, είναι πολυκεντρική ή ελλειπτική.
- Για να μεταφερθούν μερικές ύλες ιδιαίτερα διαβρωτικές για τα μέταλλα (π.χ.υδροχλωρικό οξύ) πρέπει:
- Οι δεξαμενές να έχουν στο εσωτερικό τους ένα στρώμα ελαστικού ή εβονίτη, που να αντέχει στα προϊόντα που μεταφέρονται.
- Η δεξαμενή να φέρει προστατευτικό εξωτερικό περίβλημα.
- Να χρησιμοποιούνται οι λεγόμενες «μονωμένες» δεξαμενές.
- Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αεριών:
- Έχουν διατομή κυκλική.
- Έχουν πάντα περισσότερα διαμερίσματα για να είναι δυνατή η μεταφορά κατ’ ανάγκη περισσότερων τύπου αερίων.
- Έχουν πάντα διατομή ελλειπτική.
- Οι σταθερές δεξαμενές για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων:
- Πρέπει να φέρουν ένα προστατευτικό αντιηλιακό κάλυμμα που δεν επιτρέπει την υπερθέρμανση της δεξαμενής.
- Μπορούν να έχουν ένα εξάρτημα εξαερισμού.
- Μπορούν να είναι χωρίς βαλβίδα αέριας φάσης.
- Οι σταθερές δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων:
- Κανονικά κατασκευάζονται για να αντέχουν πιέσεις μεταξύ 1 και 3 bar.
- Μπορούν να είναι εξοπλισμένες μόνο με βαλβίδα εκφόρτωσης και χωρίς την βαλβίδα αέριας φάσης.
- Κανονικά κατασκευάζονται για να αντέχουν πιέσεις μεταξύ 10 και 30 bar.
- Ποια εξαρτήματα για τον έλεγχο των βαθμών πλήρωσης, μπορούν να εξοπλίσουν τις δεξαμενές για μεταφορά υγροποιημένων αερίων;
- Δεν επιτρέπεται κανένα εξάρτημα, ο έλεγχος πραγματοποιείται με ζύγισμα.
- Οι δείκτες επιπέδου να είναι διαφανείς.
- Οι δείκτες επιπέδου περιστρεφόμενοι, που αποτυπώνουν διαφορετικούς βαθμούς πλήρωσης.
- Γενικά ποια είναι τα χαρακτηριστικά των δεξαμενών για τη μεταφορά των υγροποιημένων αερίων υπερβολικά ψυχόμενα;
- Αντίσταση στην πίεση και παρουσία προστασίας στη διαφυγή θερμότητας του τύπου «μόνωση με κενό».
- Η ικανότητα στην αντοχή σε υψηλότατες πιέσεις (των 80-100 bar) και παρουσία τουλάχιστον 2 διαμερισμάτων.
- Μπορούν να κατασκευάζονται με πλαστικές ύλες.
- Πως μπορούμε να ταυτοποιήσουμε τις δεξαμενές;
- Από την πινακίδα κυκλοφορίας του οχήματος.
- Από τις πληροφορίες που περιέχονται στη μεταλλική πινακίδα που έχει τοποθετηθεί επάνω στη δεξαμενή.
- Από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (διαστάσεις) της δεξαμενής.
- Μεταξύ των ενδείξεων που πρέπει υποχρεωτικά να γράφονται στο πινακίδιο μιας δεξαμενής, είναι επίσης:
- Ο αριθμός έγκρισης, το όνομα του κατασκευαστή, ο αριθμός και το έτος κατασκευής.
- Ο αριθμός των ανοικτών διαφραγμάτων.
- Η τιμή της μέγιστης εγκεκριμένης μάζας.
- Η πίεση της υδραυλικής δοκιμής μιας σταθερής δεξαμενής:
- Είναι η υψηλότερη πίεση που εφαρμόζεται κατά τη δοκιμή της υδραυλικής δοκιμής.
- Είναι η πίεση στην οποία υποβάλλεται η δεξαμενή κατά τον τριετή έλεγχο.
- Είναι η υψηλότερη πίεση που αναπτύσσεται κατά τη μεταφορά.
- Η πίεση λειτουργίας μιας σταθερής δεξαμενής:
- Είναι η υψηλότερη πίεση που αναπτύσσεται κατά τη δοκιμή της υδραυλικής πίεσης.
- Είναι η υψηλότερη πίεση που μπορεί να αναπτυχθεί κατά τη φόρτωση, την εκφόρτωση ή τη μεταφορά.
- Είναι η πίεση στην οποία υποβάλλεται η δεξαμενή κατά την εξαετή δοκιμή.
- Οι δεξαμενές και τα εμπορευματοκιβώτια-δεξαμενές για επικίνδυνα εμπορεύματα πρέπει περιοδικά να ελέγχονται;
- Όχι, αρκούν οι αρχικοί έλεγχοι.
- Ναι, ακόμη και για να θέσουν εκτός λειτουργίας, αυτές που δεν παρουσιάζουν εγγύηση ασφαλείας.
- Ναι, εκ μέρους του ιδιοκτήτη.
- Κάθε πότε πρέπει (κατ’ ελάχιστον) να ελέγχονται οι σταθερές δεξαμενές (βυτία);
- Κάθε 3 χρόνια.
- Κάθε χρόνο.
- Κάθε 4 χρόνια.
- Η δοκιμή τριετίας της σταθερής δεξαμενής:
- Προβλέπει μια δοκιμή στεγανότητας.
- Προβλέπει το γέμισμα με εύφλεκτο υγρό.
- Είναι μια πιο σοβαρή δοκιμή εκείνης των 6 χρόνων.
- Η δοκιμή εξαετίας της σταθερής δεξαμενής:
- Προβλέπει τον έλεγχο του μέγιστου κενού.
- Προβλέπει έναν έλεγχο της εξωτερικής κατάστασης και του εσωτερικού της δεξαμενής και τον έλεγχο των εξαρτημάτων λειτουργίας.
- Προβλέπει μια δοκιμή υπό θερμοκρασία.
- Η δοκιμή στεγανότητας και η υδραυλική δοκιμή χρειάζονται για:
- Να ελεγχθεί ότι η πιθανή μόνωση είναι ικανοποιητική.
- Να επαληθευθεί ότι οι βαλβίδες (ποδοβαλβίδες) και οι βαλβίδες εκφόρτωσης αντέχουν την πίεση χωρίς απώλειες.
- Να επαληθευθούν οι βαθμοί πλήρωσης.
- Το χρησιμοποιούμενο υγρό για την υδραυλική δοκιμή και τη δοκιμή στεγανότητας είναι:
- Βενζίνη.
- Νερό.
- Ακετόνη.
- Οι κλάσεις κινδύνου που μεταφέρονται με δεξαμενές είναι:
- Όλες εκείνες που βρίσκονται στη Συμφωνία ADR.
- Όλες εκείνες που επιτρέπονται από τη Συμφωνία ADR για μεταφορά σε δεξαμενές.
- Όλες εκτός των κλάσεων 4.1 και 7.
- Υπάρχουν επικίνδυνα εμπορεύματα κατά ADR που δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται σε δεξαμενές;
- Ναι, αλλά αυτές που δεν επιτρέπονται σε δεξαμενές, μπορούν να φορτωθούν σε εμπορευματοκιβώτια-δεξαμενές και να αποσταλούν θαλασσίως.
- Εξαρτάται από τη συνολική χωρητικότητα της δεξαμενής, η απαγόρευση αρχίζει από 10.000 λίτρα.
- Ναι, εκείνα της κλάσης 1.
- Θεωρείται βαθμός πλήρωσης ενός βυτίου:
- Ο βαθμός μέγιστης θερμοκρασίας.
- Ο βαθμός ελάχιστης θερμοκρασίας.
- Ο βαθμός μέγιστης ή ελάχιστης πλήρωσης.
- Ο βαθμός ελάχιστης πλήρωσης:
- Εξαρτάται από τη χωρητικότητα του διαμερίσματος.
- Ονομάζεται επίσης ελάχιστο κενό ή κενό ασφαλείας.
- Συνδέεται με την αύξηση του όγκου που οφείλεται στην αύξηση της θερμοκρασίας.
- Ο βαθμός πλήρωσης των δεξαμενών για τη μεταφορά υγρών που έχουν διαμερίσματα χωρητικότητας μεγαλύτερης των 7500 λίτρων:
- Μπορεί να είναι μικρότερος του 20% της χωρητικότητάς τους.
- Μπορεί να είναι ίσος με τη συνολική τους χωρητικότητα.
- Μπορεί να είναι μεγαλύτερος του 20% αλλά μικρότερος του 80% της χωρητικότητάς τους.
- Ο βαθμός μέγιστης πλήρωσης της δεξαμενής:
- Συνδέεται με τις κινήσεις του υγρού που επιδρούν στην ευστάθεια του βυτίου.
- Ονομάζεται επίσης μέγιστο κενό.
- Είναι ο μέγιστος επιτρεπτός βαθμός πλήρωσης της δεξαμενής.
- Σε μια δεξαμενή για μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων σε εθνικό επίπεδο, μπορούν να μεταφερθούν:
- Διάφορες επικίνδυνες ύλες αρκεί να δοθεί προστατευτική προειδοποίηση στον αρμόδιο οργανισμό.
- Μόνο οι επικίνδυνες ύλες που αναφέρονται στην έγκριση τύπου της δεξαμενής.
- Επικίνδυνες ύλες που δεν αναφέρονται στο έγγραφο της δεξαμενής.
- Ένα βυτίο που μεταφέρει επικίνδυνα εμπορεύματα:
- και είναι εγκεκριμένο μόνο κατά ADR μπορεί να ταξιδεύει και θαλάσσια.
- και είναι εγκεκριμένο κατά RID ή ADR μπορεί να ταξιδέψει και θαλάσσια.
- και είναι εγκεκριμένο κατά ADR και IMO μπορεί να ταξιδέψει και θαλάσσια.
- Ένα εμπορευματοκιβώτιο-δεξαμενή που μεταφέρει επικίνδυνα εμπορεύματα
- Που είναι εγκεκριμένο μόνο κατά ADR μπορεί να ταξιδέψει και θαλάσσια.
- Που είναι εγκεκριμένο μόνο κατά RID μπορεί να κυκλοφορεί ελεύθερα επάνω σε οδικά οχήματα (στο δρόμο).
- Που είναι εγκεκριμένο μόνο κατά RID μπορεί να ταξιδεύει και θαλάσσια.
- Όταν ένας εύκαμπτος σωλήνας είναι χαλασμένος:
- Το κάνετε γνωστό στην εταιρία σας και οπωσδήποτε δεν τον χρησιμοποιείτε για την εκφόρτωση.
- Είναι προτιμότερο να τον χρησιμοποιήσετε για την εκφόρτωση τοξικών υλών ή διαβρωτικών αλλά όχι για τις εύφλεκτες.
- Επισκευάζεται από τον οδηγό.
- Ο καθαρισμός των δεξαμενών:
- Προβλέπει ότι τα υπολείμματα μπορούν να εκφορτωθούν σε κανονικούς διανεμητές καυσίμων.
- Συνίσταται σε μια προσεκτική καθαριότητα εσωτερική για να εξαλειφθούν τα υπολείμματα της μεταφερθείσας προηγούμενης ύλης.
- Εάν δεν πραγματοποιείται, επιτρέπεται η είσοδος του οδηγού στη δεξαμενή εάν η προβλεπόμενη παραμονή είναι των ελαχίστων λεπτών.
- Πότε είναι αναγκαίο να καθαριστούν (gas free) οι δεξαμενές;
- Μόνο όταν η φόρτωση πραγματοποιείται από επάνω σε κλειστό κύκλωμα.
- Μόνο όταν γνωρίζει κανείς ότι η εκφόρτωση θα γίνεται υπό πίεση.
- Όταν πρέπει να γίνονται επισκευές, ειδικότερα εάν είναι εργασίες εν θερμώ.
- Σε μια δεξαμενή για μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων σε εθνικό επίπεδο, μπορούν να μεταφερθούν:
- Μόνο οι επικίνδυνες ύλες που περιέχονται στην εντοιχισμένη πινακίδα της δεξαμενής ή οι ύλες που συνδέονται με τον κωδικό δεξαμενής.
- Επικίνδυνες ύλες που δεν αναφέρονται στο έγγραφο της δεξαμενής ή δεν συνδέονται στον κωδικό δεξαμενής.
- Φαγώσιμες ύλες εναλλακτικά με τις επικίνδυνες αλλά μετά από αποτελεσματικό καθάρισμα (gasfree).