ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΒΥΤΙΟΦΟΡΩΝ
- Σύμφωνα με τη Συμφωνία ADR ένα βυτιοφόρο όχημα μικτού βάρους άνω των 16t πρέπει να είναι εξοπλισμένο με:
- Σύστημα πέδησης ABS, περιοριστή ταχύτητας και επιβραδυντή.
- Σύστημα αντιολίσθησης για να μην γλιστρά στον πάγο.
- Σύστημα επιβράδυνσης που λειτουργεί με το χειρόφρενο.
- Τι είναι η γείωση;
- Ηλεκτρική σύνδεση που εμποδίζει τη δημιουργία σπινθήρων λόγω διαφοράς ηλεκτρικού δυναμικού μεταξύ του βυτιοφόρου οχήματος και της εγκατάστασης.
- Ηλεκτρική σύνδεση της δεξαμενής με τους συσσωρευτές.
- Σύνδεση που εξαλείφει πιθανά ηλεκτρομαγνητικά ρεύματα.
- Ποια είναι τα καθήκοντα του οδηγού κατά τη φόρτωση ενός βυτιοφόρου οχήματος.
- Να ελέγξει το μέγιστο ή ελάχιστο βαθμό πλήρωσης και πριν τη φόρτωση να ελέγχει εάν η δεξαμενή είναι καθαρή.
- Να προσδιορίσει την πυκνότητα της ύλης.
- Να καθορίσει ποια είναι η μέγιστη κλίση που μπορεί να πάρει το βυτίο.
- Ποια ηλεκτρικά κυκλώματα αποσυνδέει ο γενικός διακόπτης των συσσωρευτών;
- Αποσυνδέει όλα τα ηλεκτρικά κυκλώματα πλην του ταχογράφου.
- Αποσυνδέει μόνο τα ηλεκτρικά κυκλώματα του φωτισμού.
- Αποσυνδέει μόνο τα ηλεκτρικά κυκλώματα λειτουργίας του κινητήρα.
- Ποιες είναι οι ελάχιστες προφυλάξεις που πρέπει να λάβει ο οδηγός κατά την εκφόρτωση;
- Να σβήσει τον κινητήρα, εκτός εάν η λειτουργία του είναι απαραίτητη για την κίνηση αντλίας ή συμπιεστή:
- να τοποθετήσει τους τάκους στους τροχούς αφού προηγουμένως έχει ενεργοποιήσει το χειρόφρενο,
- να φορέσει τον προσωπικό εξοπλισμό προστασίας,
- να συνδέσει το καλώδιο γείωσης. - Να ενεργοποιήσει τον γενικό διακόπτη των συσσωρευτών ώστε να εκκενωθούν στη γη τα ηλεκτροστατικά φορτία.
- Κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης να μην εγκαταλείψει το όχημα παρά μόνο εάν του το ζητήσει ο παραλήπτης.
- Να σβήσει τον κινητήρα, εκτός εάν η λειτουργία του είναι απαραίτητη για την κίνηση αντλίας ή συμπιεστή:
- Με ποια σειρά πρέπει ο οδηγός ενός ημιρυμουλκούμενου βυτίου τριών (3) διαμερισμάτων, να το εκφορτώσει σε τρία (3) διαφορετικά μέρη;
- Να εκκενώσει πρώτα το μεσαίο διαμέρισμα κατόπιν το πίσω και τελευταίο το πρώτο.
- Να εκκενώσει πρώτα το πρώτο κατόπιν το τρίτο διαμέρισμα και στη συνέχεια το μεσαίο.
- Να εκκενώσει τελευταίο το μεσαίο διαμέρισμα.
- Κατά την υπό πίεση εκκένωση από κάτω, μιας δεξαμενής ο οδηγός πρέπει να λάβει τουλάχιστον τα κάτωθι μέτρα:
- - Να συνδέσει το σωλήνα παροχής πίεσης με την αντίστοιχη βαλβίδα αερίου φάσης που βρίσκεται στο άνω μέρος της δεξαμενής.
- Να συνδέσει τον σωλήνα εκφόρτωσης με την αντίστοιχη βαλβίδα εκκένωσης (στο κάτω μέρος).
- Να ελέγξει τα μανόμετρα της γραμμής και της δεξαμενής ή επί του συμπιεστού ώστε να μην υπερβεί τα μέγιστα όρια λειτουργίας. - Να ανοίξει την ανθρωποθυρίδα και να βάλει μέσα το σωλήνα αναρρόφησης.
- Να συνδέσει το σωλήνα εισαγωγής πίεσης στην κάτω βαλβίδα εκφόρτωσης.
- - Να συνδέσει το σωλήνα παροχής πίεσης με την αντίστοιχη βαλβίδα αερίου φάσης που βρίσκεται στο άνω μέρος της δεξαμενής.
- Ποια είναι τα κυριότερα αίτια που προκαλούν αστάθεια στα βυτιοφόρα οχήματα;
- Οι κινήσεις του υγρού στο εσωτερικό της δεξαμενής.
- Ο τύπος του εξοπλισμού για την εκκένωση του βυτίου.
- Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα αίτια.
- Για να μειωθεί η ένταση των δυνάμεων που προκαλούν αστάθεια στα βυτιοφόρα οχήματα είναι αναγκαίο:
- - Ο οδηγός να ελαττώνει την ταχύτητα στις στροφές, ανάλογα με αυτές
- Να μην επιβραδύνει απότομα.
- Να αποφεύγει τους απότομους ελιγμούς.
- Να επιβραδύνει πριν την είσοδο στη στροφή και όχι μέσα στη στροφή. - Να επιβραδύνει εντός της στροφής.
- Να επιταχύνει εντός της στροφής.
- - Ο οδηγός να ελαττώνει την ταχύτητα στις στροφές, ανάλογα με αυτές
- Πώς πρέπει να συμπεριφέρεται ο οδηγός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη μεταφορά επικίνδυνων υλών;
- Να μην καπνίζει ούτε εντός της καμπίνας, να χρησιμοποιεί φακούς αντιεκρηκτικού τύπου και να ελέγχει για τυχόν διαρροές υλικού.
- Μπορεί να καπνίζει οπουδήποτε εκτός αν βρίσκεται πολύ κοντά στο στόμιο φόρτωσης ή εκφόρτωσης.
- Στην περίπτωση μικρών διαρροών να φροντίσει να φτάσει στον προορισμό το συντομότερο.
- Αν υπάρξει διαρροή στο βυτιοφόρο όχημα ποιες ενέργειες πρέπει να κάνει ο οδηγός;
- Να προσπαθήσει να περιορίσει τη διαρροή, εάν είναι δυνατόν χωρίς να υπάρξει κίνδυνος γι’ αυτόν, να αποτρέψει την εισροή του υλικού στο δίκτυο αποχέτευσης.
- Να ελέγξει τη θερμοκρασία του υλικού.
- Να ρίξει νερό ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος λόγω της αραίωσης.
- Ποιο από τα παρακάτω είναι ένα βυτιοφόρο όχημα;
- Ένα όχημα κατασκευασμένο για μεταφορά υγρών, αερίων, υλών σε σκόνη ή κόκκους.
- Ένα όχημα κατασκευασμένο για μεταφορά υγρών, αερίων, υλών σε σκόνη ή κόκκους σε μεγάλες συσκευασίες.
- Ένα όχημα κατασκευασμένο για μεταφορά υγρών, αερίων, υλών σε σκόνη σε κόλα
- Ένα όχημα συστοιχίας δοχείων (battery vehicle)είναι:
- Ένα σύνολο δοχείων στερεωμένο με τρόπο σταθερό στη μεταφορική μονάδα, ενωμένα μεταξύ τους με ένα κεντρικό σωλήνα.
- Ένα σύνολο αποσπώμενων δεξαμενών.
- Ένα σύνολο μικρών δοχείων για μεταφορά χύδην στερεωμένα σταθερά επάνω σε μια κατασκευή.
- Παρατηρώντας τις πληροφορίες που αναγράφονται επάνω στην πινακίδα μιας δεξαμενής, ένας οδηγός πρέπει να είναι σε κατάσταση να καταλάβει:
- Ποιες είναι επακριβώς οι ύλες που μπορούν να φορτωθούν σε εκείνη τη δεξαμενή.
- Εάν είναι δυνατόν να φορτωθούν ύλες σε θερμοκρασίες υψηλότερες από 50˚C (για παράδειγμα στους 80˚C).
- Εάν τα διαμερίσματα που έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 7500 λίτρων έχουν διαχωριστικά με ανοίγματα.
- Παρατηρώντας τις πληροφορίες που περιέχονται στην πινακίδα ενός εμπορευματοκιβωτίου-δεξαμενής, ένας οδηγός πρέπει να είναι σε θέση να καταλάβει:
- Από την παρουσία της συντομογραφίας ΙΜΟ, ότι το εμπορευματοκιβώτιο είναι εγκεκριμένο για τη θαλάσσια μεταφορά.
- Ποιες είναι επακριβώς οι ύλες που μπορούν να φορτωθούν σε αυτή τη συγκεκριμένη δεξαμενή.
- Ότι τα διαμερίσματα που έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 7500 λίτρων πρέπει να τηρούν τον ελάχιστο βαθμό πλήρωσης.
- Ποια είναι η κυριότερη αιτία αστάθειας των βυτίων;
- Η αλλαγή κατεύθυνσης (στροφές).
- Η ευθύγραμμη πορεία με σταθερή ταχύτητα.
- Ο τύπος του εξοπλισμού λειτουργίας που υπάρχει.
- Ποια είναι η κυριότερη αιτία της κίνησης του υγρού κατά την κίνηση ενός βυτιοφόρου οχήματος;
- Τα απότομα φρεναρίσματα.
- Η πορεία με σταθερή ταχύτητα.
- Η θέση των βαλβίδων εκφόρτωσης.
- Σε ποια περίπτωση τα βυτιοφόρα οχήματα υποφέρουν σε μεγαλύτερες δυνάμεις, χτυπήματα και εκτροπές που οφείλονται στη μετακίνηση του υγρού;
- Όταν είναι φορτωμένα στο 95% της συνολικής χωρητικότητας.
- Όταν είναι φορτωμένα στο 5-10% της συνολικής χωρητικότητας.
- Όταν είναι φορτωμένα στο 50% της συνολικής χωρητικότητας.
- Πως συμπεριφέρονται τα υγρά στο εσωτερικό μιας δεξαμενής;
- Κατά τη στροφή προς τα δεξιά με σταθερή ταχύτητα, μετακινούνται στην εμπρός δεξιά πλευρά.
- Κατά το φρενάρισμα σε ευθύγραμμη πορεία, μετακινούνται εμπρός.
- Κατά το φρενάρισμα σε ευθύγραμμη πορεία, μετακινούνται προς τα πίσω.
- Πως συμπεριφέρονται τα υγρά στο εσωτερικό μιας δεξαμενής, κατά το φρενάρισμα σε στροφή;
- Μετακινούνται εμπρός και πλάγια.
- Μετακινούνται μόνο εμπρός.
- Κατά το φρενάρισμα στην αριστερή στροφή, μετακινούνται αριστερά.
- Ποια είναι η διατομή της δεξαμενής που κάνει ασταθέστερο το βυτιοφόρο όχημα κατά την κυκλοφορία;
- Η κυκλική γιατί το κέντρο βάρους είναι πιο ψηλά.
- Η ελλειπτική.
- Η πολυκεντρική.
- Για να μειωθούν οι δυνάμεις που προκαλούν την αστάθεια των βυτιοφόρων οχημάτων πρέπει:
- Να φρενάρεις σε όλο το μήκος της στροφής.
- Να μη φρενάρεις απότομα και να αποφεύγεις απότομους ελιγμούς.
- Να πραγματοποιείς προσπεράσεις και να επαναφέρεις το όχημα αποφασιστικά.
- Ποιος τύπος δεξαμενής είναι πιο ασφαλής σε σχέση με τον κίνδυνο ανατροπής σε στροφή;
- Η κυλινδρική δεξαμενή.
- Το εμπορευματοκιβώτιο-δεξαμενή.
- Η ελλιπής ή πολυκεντρική δεξαμενή.
- Ποια συμπεριφορά πρέπει να έχει ο οδηγός κατά τη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων με δεξαμενή;
- Σε περίπτωση μικρών διαρροών να συνεχίσει μέχρι το τέλος του το ταξίδι.
- Να καπνίζει (έξω από την καμπίνα) κοντά στο όχημα.
- Να μην καπνίζει ποτέ στην καμπίνα οδήγησης του οχήματος ή κοντά σε αυτή.
- Σε περίπτωση διαρροών από ένα βυτίο, εκτός από τα γενικότερα μέτρα, ποιες τεχνικές εργασίες πρέπει να ενεργοποιήσει ο οδηγός;
- Να αποφύγει, τοποθετώντας άμμο ή χώμα, την απορροή του προϊόντος προς το κινούμενο νερό.
- Εάν η διαρροή είναι σε ημιρυμουλκούμενο, να αποζεύξει τον ελκυστήρα και να πάει να ζητήσει βοήθεια.
- Να ψύξει τη δεξαμενή με νερό.
- Σε περίπτωση διαρροών από ένα βυτίο, εκτός των γενικότερων μέτρων, ποιες τεχνικές εργασίες πρέπει να ενεργοποιήσει ο οδηγός;
- Να αποτρέψει το στράγγισμα της ύλης σε φρεάτια, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα μέσα.
- Να παρατηρεί να μην αυξηθεί η πίεση στη δεξαμενή.
- Να ελέγχει τη θερμοκρασία του προϊόντος.
- Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο με:
- Διακόπτη για τις μπαταρίες εσωτερικά και εξωτερικά του θαλάμου οδήγησης.
- Μπαταρίες από νικέλιο-κάδμιο αντιεκρηκτικού τύπου.
- Εσωτερικό διακόπτη για τις μπαταρίες με θέση λειτουργίας χειροκίνητη.
- Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο:
- Με εξάτμιση (σωλήνα εξαγωγής των καυσαερίων του κινητήρα) με κατεύθυνση τέτοια που να αποκλείει κάθε κίνδυνο για τη φόρτωση.
- Με ένα διακόπτη μπαταρίας με τριπλή εντολή (θέση λειτουργίας) (2 εξωτερικούς + 1 εσωτερικό).
- Με ένα δεύτερο δοχείο καυσίμων τοποθετημένο στο πίσω μέρος της καμπίνας.
- Τι λειτουργία έχει ο διακόπτης μπαταρίας, όταν τεθεί σε λειτουργία;
- Διακόπτει το ρεύμα που προέρχεται από τη μπαταρία, εκτός εκείνου που τροφοδοτεί τον ταχογράφο.
- Διακόπτει τα κυκλώματα μόνο όταν ο κινητήρας είναι αναμμένος.
- Διακόπτει μόνο τα κυκλώματα μεταξύ του τράκτορα και του ρυμουλκούμενου.
- Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εφοδιασμένο με:
- Μπαταρίες λιθίου.
- Ένα δεύτερο δοχείο καυσίμου τοποθετημένο στο πίσω μέρος της καμπίνας.
- Ηλεκτρολογική εγκατάσταση με καλώδια τοποθετημένα σε θήκες ή κατάλληλους αγωγούς.
- Ένα βυτιοφόρο όχημα για μεταφορά πολύ εύφλεκτων υλών, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εξοπλισμένο με:
- Διακόπτη μπαταρίας με διπλό έλεγχο (εντός και εκτός της καμπίνας).
- Μπαταρίες από νικέλιο-κάδμιο αντιεκρηκτικού τύπου.
- Διακόπτη μπαταριών με ένα μόνο έλεγχο χειροκίνητο εσωτερικό.
- Τα ηλεκτροστατικά φορτία μπορούν να δημιουργηθούν:
- Από την κίνηση των οχημάτων, εάν δεν γειωθούν στο έδαφος.
- Από το αποτέλεσμα του φωτός στα υγρά.
- Από την εξάτμιση των υγρών.
- Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού ενός βυτιοφόρου οχήματος στη φόρτωση;
- Είναι υποχρεωμένος να πραγματοποιήσει τις συνδέσεις των εύκαμπτων σωλήνων στο δοχείο του φορτωτή.
- Να επιδείξει στο πληρωτή τα έγγραφα του βυτίου που επιτρέπουν τη μεταφορά της επικίνδυνης ύλης προς φόρτωση.
- Δε χρειάζεται να εξετάσει την εξουσιοδότηση για μεταφορά της ύλης, γιατί αυτό είναι αρμοδιότητα της μεταφορικής εταιρίας.
- Ποια είναι η υποχρέωση του οδηγού για το φορτίο του βυτιοφόρου οχήματος;
- Να καθορίσει το ειδικό βάρος (πυκνότητα) της ύλης.
- Να εξακριβώσει το βαθμό μέγιστης πλήρωσης.
- Να καθορίσει το βαθμό του ιξώδους της ύλης.
- Τι από τα παρακάτω πρέπει να κάνει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος κατά τη φόρτωση;
- Να πραγματοποιήσει τη γείωση.
- Να σβήσει τον κινητήρα και να ακινητοποιήσει το όχημα.
- Να μην πραγματοποιήσει τη γείωση για υγρά που το σημείο της ανάφλεξης τους είναι μικρότερο των 60˚C.
- Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού, των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή κατά τη φόρτωση;
- Δεν ελέγχει τη φόρτωση εάν έχει γίνει καθαρισμός της δεξαμενής (gas free) σε ένα ειδικό σταθμό πλυσίματος.
- Δεν εγκαταλείπει ποτέ το όχημα κατά τη διάρκεια όλων των εργασιών.
- Εγκαταλείπει το όχημα μόνο εάν φορτώνεται με ανοικτές τις ανθρωποθυρίδες των δεξαμενών.
- Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων σας φαίνεται σωστή, κατά τη φόρτωση;
- Σε περίπτωση καταιγίδων με βροντές και κεραυνούς, να διακόψει τη φόρτωση υλών με κινδύνους ανάφλεξης.
- Να ζυγίσει σε πλήρες φορτίο και, σε περίπτωση υπερφόρτωσης που δεν ξεπερνά το 10% να συνεχίσει το ταξίδι του.
- Να εξακριβώσει ότι η φορτωμένη ποσότητα δεν ξεπερνά ποτέ το 80% της συνολικής χωρητικότητας του διαμερίσματος.
- Κατά τη φόρτωση από τον πυθμένα σε κλειστό κύκλωμα, ο οδηγός...
- Πρέπει να συνδέσει το σωλήνα της αέριας φάσης (ανάκτηση ατμών) της εγκατάστασης στη βαλβίδα αέριας φάσης που είναι τοποθετημένη στο επάνω μέρος της δεξαμενής.
- Πρέπει να ανοίξει τη βαλβίδα εκφόρτωσης που συνδέει τον εύκαμπτο σωλήνα της υγρής φάσης της εγκατάστασης, αλλά όχι την ποδοβαλβίδα.
- Πρέπει να συνδέσει το σωλήνα της αέριας φάσης (ανάκτηση ατμών), της εγκατάστασης στη βαλβίδα ασφαλείας τοποθετημένη στο επάνω μέρος της δεξαμενής.
- Κατά τη φόρτωση ενός υγροποιημένου αερίου, πως μπορεί ο οδηγός να ελέγξει/καθορίσει τη φορτωμένη ποσότητα;
- Τοποθετώντας το όχημα στη ζυγαριά και τηρώντας τη μέγιστη μάζα (βάρος) φόρτωσης για την ύλη, εάν αυτό το στοιχείο περιέχεται επάνω στην πινακίδα της δεξαμενής.
- Φορτώνοντάς το σε πλάστιγγα χωρίς να ξεπεράσει το ωφέλιμο φορτίο της δεξαμενής, με οποιοδήποτε τύπο αερίου.
- Ανοίγοντας τη βαλβίδα υγρής φάσης μετά από 20 λεπτά της ώρας από την αρχή της φόρτωσης.
- Η φόρτωση και εκφόρτωση υγρού οξυγόνου...
- Δεν απαιτεί ειδικά εξαρτήματα ή ειδικά καθαρισμένα εξαρτήματα.
- Μπορεί να πραγματοποιείται χωρίς κίνδυνο, φορώντας συνθετικά ρούχα ή λερωμένα με λάδια.
- Απαιτεί εξαρτήματα χωρίς ίχνη γράσου.
- Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές του οδηγού των βυτιοφόρων οχημάτων στην εκφόρτωση σας φαίνεται σωστή;
- Να ενεργοποιήσει το διακόπτη μπαταριών για τη γείωση.
- Κατά τις εργασίες, να εγκαταλείπει το όχημα μόνο εάν ένας υπάλληλος της εγκατάστασης προθυμοποιείται να τον αντικαταστήσει.
- Να φορέσει τον κατάλληλο εξοπλισμό προσωπικής προστασίας.
- Ποια από τις παρακάτω προφυλάξεις/συμπεριφορές πρέπει να υιοθετήσει ο οδηγός ενός βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση;
- Να μην πραγματοποιήσει τη γείωση, εάν οι ύλες έχουν δευτερεύοντα κίνδυνο ανάφλεξης.
- Να γειώνει πάντα στη γη για τα υγρά που έχουν σημείο ανάφλεξης μικρότερο των 23ο C.
- Να μη γειώσει στη γη για τα υγρά που έχουν σημείο ανάφλεξης μικρότερο των 60οC.
- Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
- Σε περίπτωση μικρής διαρροής από μια σύνδεση ενός εύκαμπτου σωλήνα να διακόψει την εκφόρτωση.
- Στο τέλος της εκφόρτωσης να αφαιρέσει ή να καλύψει τις σημάνσεις της ύλης που εκφόρτωσε.
- Σε περίπτωση καταιγίδων με βροντές και κεραυνούς να μη διακόψει την εκφόρτωση.
- Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση είναι:
- Να προχωρήσει στην εκφόρτωση χωρίς να ρωτήσει ποια είναι η ελεύθερη χωρητικότητα του δοχείου της εγκατάστασης.
- Τελειώνοντας την εκφόρτωση υδρογονανθράκων να ανοίξει τις ανθρωποθυρίδες για να αερίσει τη δεξαμενή και για να στεγνώσει γρήγορα.
- Τελειώνοντας την εκφόρτωση να αφήσει τις σημάνσεις της μεταφερθείσας ύλης.
- Η σωστή συμπεριφορά του οδηγού βυτιοφόρου οχήματος στην εκφόρτωση
είναι:- Να πραγματοποιήσει συνδέσεις από τη δεξαμενή στο δοχείο της εγκατάστασης, εάν το προσωπικό της εγκατάστασης είναι απών.
- Να θέσει στις πινακίδες κινδύνου μια μαύρη ταινία πλαγιαστή, μόλις τελειώσει η εκφόρτωση.
- Να πληροφορήσει τον παραλήπτη για τη μεταφερόμενη επικίνδυνη ύλη.
- Όταν ένας εύκαμπτος σωλήνας είναι χαλασμένος:
- Το κάνετε γνωστό στην εταιρία σας και οπωσδήποτε δεν τον χρησιμοποιείτε για την εκφόρτωση.
- Είναι προτιμότερο να τον χρησιμοποιήσετε για την εκφόρτωση τοξικών υλών ή διαβρωτικών αλλά όχι για τις εύφλεκτες.
- Πρέπει να επισκευαστεί από τον οδηγό.
- Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:
- Πραγματοποιείται για να μην μολυνθεί ο αέρας.
- Δεν πρέπει ποτέ να αφορά τις τοξικές ύλες.
- Πραγματοποιείται κυρίως για να επιταχυνθούν οι χρόνοι της εργασίας.
- Για τους σκοπούς της εκφόρτωσης σε κλειστό κύκλωμα ενός βυτίου:
- Οι ατμοί της δεξαμενής εισρέουν στο δοχείο της εγκατάστασης.
- Δεν υπάρχουν διαφυγές ατμών στην ατμόσφαιρα.
- Δεν υπάρχουν ούτε ατμοί, ούτε υγρό στη δεξαμενή.
- Η εκφόρτωση σε κλειστό κύκλωμα:
- Δεν πρέπει ποτέ να γίνεται από επάνω.
- Πρέπει να γίνεται μόνο από κάτω.
- Μπορεί να γίνει από κάτω.
- Κατά την εκφόρτωση με βαρύτητα μιας δεξαμενής, ο οδηγός:
- Σε περίπτωση που ξεκομπλάρει ο εύκαμπτος σωλήνας εκφόρτωσης «από την πλευρά της εγκατάστασης» πρέπει να κλείσει την ποδοβαλβίδα.
- Πρέπει να κρατά τη δεξαμενή κλειστή, εκτός των κάτω εξαρτημάτων αδειάσματος.
- Για να μπει αέρας στη δεξαμενή μπορεί να αρκεί το άνοιγμα μόνο της βαλβίδας της αέριας φάσης που έχει ονομαστική διάμετρο 20mm.
- Κατά την εκφόρτωση μιας δεξαμενής από τον πυθμένα υπό πίεση ο οδηγός:
- Πρέπει να οδηγήσει στη δεξαμενή αδρανή αέρια (π.χ. άζωτο) εάν τα υγρά έχουν ένα χαμηλό σημείο ανάφλεξης.
- Σε περίπτωση ανάγκης, μπορεί να εκφορτώσει σε μια πίεση μεγαλύτερη από εκείνη της μέγιστης λειτουργίας της δεξαμενής.
- Δε χρειάζεται να ελέγχει την πίεση στο μανόμετρο γιατί είναι αρμοδιότητα του παραλήπτη.
- Το πιστοποιητικό έγκρισης βυτιοφόρου οχήματος κατά ADR για τα βυτία που μεταφέρουν επικίνδυνα εμπορεύματα:
- Περιέχει τις πιέσεις της δεξαμενής.
- Έχει ισχύ ένα ημερολογιακό έτος από την ημέρα (ημερομηνία) έκδοσης.
- Έχει ισχύ 3 χρόνια από την ημερομηνία έκδοσης.